În ultimii ani, abonamentele auto au început să câștige din ce în ce mai mult teren ca o alternativă la achiziționarea tradițională a mașinilor. Acest model de plată, similar cu abonamentele pentru servicii de streaming precum Netflix, oferă o flexibilitate sporită utilizatorilor, dar la un cost ceva mai ridicat. Potrivit unui studiu recent realizat de Kearney, 26% dintre șoferi iau în considerare această opțiune pentru viitor, un salt semnificativ față de cei 8% care folosesc deja acest serviciu.
Arne Junker, expert în mobilitate la Kearney, subliniază că abonamentele auto reușesc să umple golul dintre închirierea pe termen scurt și leasingul pe termen lung, oferind avantaje precum flexibilitatea în plata ratelor și schimbul de vehicule. Aceste abonamente sunt deosebit de atractive pentru cei interesați de mașini noi sau pentru cei care nu au deținut anterior un vehicul.
Un alt avantaj major al acestor abonamente este eliminarea riscului legat de valoarea reziduală a mașinii, un aspect esențial în special în cazul vehiculelor electrice. În acest context, Junker afirmă că modelele de abonament protejează clienții de pierderile financiare care ar putea apărea în cazul unei achiziții sau finanțări tradiționale.
Cu toate acestea, notorietatea furnizorilor de abonamente auto rămâne o provocare, întrucât 20% dintre respondenții studiului nu cunoșteau niciunul dintre furnizorii menționați. De asemenea, prețul ridicat al abonamentelor, în special al celor oferite direct de producătorii auto, este un alt punct critic care limitează adoptarea pe scară largă.
Aceste abonamente oferă, totuși, oportunitatea de a conduce un vehicul electric fără a fi necesară o angajare pe termen lung. De exemplu, un abonament recent pentru un model VW ID.3, cu o durată de un an și jumătate și un cost de 500 de euro pentru 15.000 de kilometri anuali, a fost considerat „accesibil” de utilizatori.
Sursa: GizmoChina