AMD FSR 4.0 Confirmat: O Tehnologie Promițătoare, Dar cu Limitări

Marian Ciobanu
De Marian Ciobanu

AMD a făcut valuri în lumea gaming-ului, confirmând oficial lansarea FSR 4.0, o nouă generație de tehnologie de upscaling care promite să ducă experiența vizuală la un alt nivel. Totuși, entuziasmul este temperat de unele limitări notabile.

O privire asupra noutăților din FSR 4.0

FSR 4.0 se bazează pe progrese semnificative, incluzând suport pentru generarea de cadre bazată pe inteligență artificială și o interpolare mai precisă. AMD subliniază că această versiune va îmbunătăți rezoluția 4K și va reduce latențele, fiind optimizată pentru arhitectura RDNA4. În plus, funcții precum Frame Generation și Anti-Lag 2 sunt concepute să ofere fluiditate sporită și o experiență mai captivantă.

Cel mai important aspect este introducerea unei componente „ML-powered” (alimentată de învățarea automată), care confirmă orientarea AMD către tehnologii de inteligență artificială pentru a rivaliza cu soluțiile Nvidia, precum DLSS.

Deși promite mult, FSR 4.0 vine cu o condiție majoră: suportul este exclusiv pentru plăcile grafice Radeon RX 9070 și jocurile care includ integrarea FSR 3.1. Acest lucru înseamnă că utilizatorii plăcilor mai vechi, cum ar fi RX 9060, nu vor putea beneficia de aceste îmbunătățiri, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la compatibilitate și disponibilitate.

AMD nu a oferit deocamdată detalii despre motivele acestei limitări sau despre posibila extindere a suportului către alte produse din ecosistemul său.

Call of Duty: Black Ops 6, primul joc confirmat

Momentan, singurul joc care va include tehnologia FSR 4.0 este Call of Duty: Black Ops 6, o alegere care ar putea reflecta o strategie de testare înainte de lansarea pe scară mai largă. AMD nu a anunțat încă alte titluri care să adopte această tehnologie, dar este de așteptat ca, pe măsură ce ecosistemul evoluează, să urmeze și alte integrări.

Pentru posesorii plăcilor Radeon RX 9070, FSR 4.0 reprezintă o oportunitate de a experimenta cele mai recente inovații AMD. Totuși, pentru restul gamerilor, limitările actuale ar putea fi un dezavantaj. Rămâne de văzut cum va evolua această tehnologie și dacă AMD va reuși să facă FSR 4.0 mai accesibil în viitor.

Un lucru este cert: în războiul tehnologic dintre AMD și Nvidia, lupta devine din ce în ce mai interesantă.

Distribuie acest articol
Follow:
Marian Ciobanu, fondatorul MobileHub.ro, are 8 ani de experiență în bloguri tech, lansând Betit, Geeki și mobilehub.ro. Pasionat de gadgeturi, oferă recenzii și știri zilnice pe MobileHub.ro.